13 آذر 1400
233

0 تا 100 اینورتر های خورشیدی متصل به شبکه

اگر میخواهید صاحب یک نیروگاه باشی اما نمیدونی چه اینورتری خوبه تا انتهای این مقاله با ما همراه باش؛ اینورترهای استرینگ، میکرواینورترها، اینورترهای هیبریدی و بهینه سازهای قدرت در برندهای مختلف هر کدومشون مزایا و معایبی دارند، بنابراین چجوری می‌توانیم تصمیم بگیریم که برای نیروگاه ما چه اینورتری خوبه. ما انواع اینورترها و برندها را در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم پس تاانتهای این مقاله با سولار ترید همراه باشید به شما راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید برای نیروگاهتون یه اینورتر خوب انتخاب کنید.

در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

  • اینورتر خورشیدی چه کار می کند
  • انواع اینورتر های خورشیدی
  • اینورتر خورشیدی چه سایزی بخریم؟
  • اینورتر خورشیدی کجا نصب کنیم؟
  • بررسی برند، قیمت،گارنتی اینورتر های خورشیدی
  • راهنمای اینورتر های خورشیدی پس از نصب برای صاحبان نیروگاه

اینورتر خورشیدی چه کار می‌کند؟

اینورتر خورشیدی جعبه‌ای است که روی دیوار یا روی سقف است البته بهتر است در مکانی قرار بگیرد که از بارش قطرات باران به دور باشد. اینورتر‌های خورشیدی برای نیروگاه‌های منفصل از شبکه جریان تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی را می‌گیرند و به جریان متناوب (AC) تبدیل می‌کند و در سیستم‌های آنگیرید هم اینورتر‌های استرینگ جریان تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی را به شبکه تزریق میکنند. اینورتر‌ها در سیستم فتوولتاییک قلب سیستم هستند و می‌توان گفت مهم‌ترین جزء یک نیروگاه خورشیدی است و متأسفانه یکی از اجزایی است که آمار خرابی بالایی را گزارش می‌دهد که بهتر است طراح و نصاب نیروگاه در انتخاب اینورتر نهایت دقت خود را بکند.

معمولاً اولین طبقۀ این وسیله، با استفاده از یک مبدل DC به DC، ولتاژ ۱۲ ولتی و مستقیم ورودی را به ولتاژ DC بالاتری تبدیل می‌کند. سپس به کمک یک مدار سوئیچینگ، این ولتاژ DC جای خود را به یک ولتاژ AC یا متناوب با شکل موج سینوسی داده و یک شکل موج تقریباً سینوسی شبیه‌سازی می‌شود.

آخرین مطالب